Чому міжнародні ритейл-мережі зацікавилися Україною

Віталій Бойко, засновник, CEO NAI Ukraine и Urban Experts

За останні кілька років H&M, DeFacto, Koton, CCC відкрили свої магазини в Україні. На черзі IKEA. Чому міжнародні мережі зацікавилися нашою країною.

Я багато років працюю на ринку ритейлу і регулярно зустрічаюся з представниками мереж на великих виставках світу. Довгі роки ми розповідали топ-менеджменту відомих компаній про перспективи українського ринку, демонстрували різні проекти, але часто чули одну й ту саму відповідь. Мережа готова прийти тільки після приєднання України до країн ЄС або після перемоги над корупцією. Деякі ритейлери планували спочатку виходити на російський ринок і тільки потім -— розглядати український.

Останні два-три роки риторика ритейлерів стала змінюватися, а в Києві та інших великих українських містах стали з’являтися магазини відомих брендів. Серед них — DeFacto, CCC, Zara Home, Ted Baker, Under Armour, Koton тощо. У минулому році в ТРЦ Lavina Mall відкрився магазин одного з найочікуваніших ритейлерів — H&M. За нашими підрахунками, в Україні присутні близько 70% від усіх світових ритейлерів. Перспективами країни зацікавилися й інші великі компанії. Наприклад, керівництво мережі товарів для дому IKEA заявило про плани відкрити свій перший український магазин до кінця 2019 року. Турецькі бренди другого і третього ешелонів «стоять на низькому старті». Ще трохи і Київ перестане відставати від інших відомих модних столиць світу.

Що змінилося? Уже два роки поспіль товарообіг країни показує приріст, вимірюваний в двозначних цифрах. Тільки за два квартали 2019 року оборот роздрібної торгівлі України зріс на 10,3% у порівнянні з аналогічним періодом попереднього року, і, з урахуванням тіньового сектора, становить $20,3 млрд.

У той же час, показник в столиці виріс на 14,4% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, і з урахуванням тіньового сектора, становить $4 млрд.

Крім цього, поява H&M і офіційна заява IKEA про готовність відкрити свій перший магазин у Києві, змусили конкурентів задуматися. Всі знають, що ці дві мережі мають нульову толерантність до корупції. А, значить, ситуація в Україні змінюється. Думаю, багато хто пам’ятає, що з цієї причини IKEA неодноразово відкладала плани з виходу на український ринок. А H&M не просто вийшов на ринок, а й готовий розвиватися на ньому. Ці факти змусили великі міжнародні компанії подивитися на перспективи на українському ринку іншими очима.

Тривалий час у багатьох країнах Європи Україну вважали бідним ринком. Так, в країні проживає близько 40 млн осіб, що чимало в порівнянні з більшістю країн на заході. Але чи готові вони витрачати гроші на одяг, взуття та аксесуари, тривалий час — запитували нас ритейлери. І багато хто думав, що ні. Успіх конкурентів змусив їх змінити свій погляд.

Мало хто знає, але багато магазинів іноземних ритейлерів в Україні — одні з найуспішніших у світі. Наприклад, прекрасні результати роботи показують київські магазини Massimo Dutti, які, як і ZARA, належать іспанській компанії Inditex. У перші дні роботи H&M до магазину стояли черги, фото яких облетіли сторінки в соціальних мережах користувачів у всіх країнах світу. Це найкраща реклама для України.

Коли ритейлер прийняв рішення виходити в Україну, то ключове питання для нього — де відкрити свій перший магазин. Такий об’єкт стане вітриною для всієї країни, тому його розташування настільки важливе. З цієї ж причини на відкриття першого магазину приїжджає топ-менеджмент. Але великого вибору в Києві якісних торгових центрів тривалий час не було, і це гальмувало не тільки розвиток наявних мереж, але й прихід нових гравців. Останні кілька років такі проекти стали з’являтися і це радує.

Зараз Київ продовжує залишатися головним ритейл-центром країни. Сукупна пропозиція представлена 112 об’єктами, загальною торговою площею понад 1500 тис. кв. м.

Коли показуєш ритейлерам великі українські об’єкти, де тільки в розважальну зону вкладено близько $30 млн, вони виявляють величезний інтерес. Багато нових мереж відкривають магазини в ТРЦ Lavina Mall і споруджуваному зараз Blockbuster Mall, які змушують подивитися на ринок комерційної нерухомості Києва по-новому.

Джерело: https://biz.nv.ua/ukr/experts/torgova-neruhomist-i-riteyl-perspektivi-ukrajinskogo-rinku-novini-ukrajini-50046219.html