Подвійний ювілей виробника першого українського майонезу

Підготував Семен Запорожець

Цього року бренд «Олком», відомий український виробник майонезів, маргаринів, гірчиці та олії, відзначає подвійний ювілей. 70 років тому, в 1949 році розпочав свою роботу Київський маргариновий завод, перший в Україні виробник майонезу. А в 1999 році відбулася корпоратизація підприємства, та розпочалася історія бренду «Олком».

Сьогодні до складу групи компаній «Олком» входять Київський маргариновий завод (виробництво), торговий дім (збут) та ПП «Рута-К» (фінансові питання).

Київський маргариновий завод (КМЗ) понад півсторіччя був «лабораторією» технологічних і маркетингових інновацій в олійно-жировій галузі. У 1999 році головою наглядової ради ПАТ «Київський маргариновий завод» став Олег Олексенко. Під його керівництвом на столичному підприємстві було здійснено технічну модернізацію, що дозволило розширити асортимент продукції, як того вимагали тенденції ринку. Було створено нову торгову марку, яка мала стати візитною карткою добре відомих у Києві олійно-жирових продуктів. Тому вже з 2000 року завод випускає продукцію під ТМ «Олком».

Традиція «Олком» передбачає поєднання класичних та сучасних передових технологій, гарантію якості та неповторності смаку, частинку душі кожного причетного до виробництва та кожного, хто розділяє з нами справжнє українське. Власне сімейні традиції у виробництві та бізнесі виділяють сьогоднішній «Олком» на ринку олійно-жирових продуктів України.

Запровадження новітніх технологій на базі встановленого на підприємстві обладнання провідних виробників Німеччини та Франції у поєднанні з багаторічним досвідом дозволили «Олком» увійти до топ-10 найбільших вітчизняних виробників у своїй товарній категорії та до топ-100 найдорожчих брендів України.

Як повідомив голова правління заводу Юрій Євенко, в 2018 році виручка становить близько 600 млн грн. Він сказав, що в 2018 році компанія випустила близько 40 тис. тонн продукції, з яких близько 17 тис. т – під власною торговою маркою. Решта 23 тис. т – сервіс по переробці продукції для інших компаній.

Асортимент кінцевої продукції КМЗ складається з товарних позицій як для промислових споживачів b2b-сегмента, так і для кінцевих споживачів b2c-сегмента. Продукція бренду представлена у всіх каналах збуту продуктів харчування, зокрема – у провідних торгівельних мережах.

Директор підприємства повідомив, що в 2018-2019 роках компанія направила на свою модернізацію близько $1 млн.

“Фінансування проводилося в основному за рахунок власних обігових коштів. Зараз проводимо переговори з IFC і ЄБРР про їх входження в акціонерний капітал”, – сказав він.

“У цьому році плануємо вийти на 1-1,2 млрд грн”, – зазначив Юрій Євенко.

Київський маргариновий завод виробляє майонез, гірчицю, соняшникову олію, маргарини та харчові жири під ТМ Олком. До 70-річчя заводу його продукція має сертифікати відповідності найвищим стандартам харчових продуктів та інгредієнтів ЄС та США.